بورس و بازارهای مالی

سرمایه گذاری با پول کم چه راه هایی دارد؟

سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه ‌گذاری با پول کم، شاید در نظر بسیاری از افراد یک تصور اشتباه باشد اما، باید به شما بگوییم که در دنیای حاضر بازارهایی وجود دارند که شما می ‌توانید سرمایه ‌گذاری در آن ها را با پول کم نیز شروع کنید و متناسب با مبلغی که در نظر گرفته ‌اید به یک بازده خوب نیز برسید. نکته‌ ای که توجه به آن برای سرمایه ‌گذاران ضروری است زمان بر بودن این فرایند است.

بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که باید در طول یک شب و یا یک هفته یا حتی یک ماه و یا بهتر بگوییم در یک زمان کوتاه، به سود کلانی دست پیدا کنند در صورتی که این یک تصور اشتباه است. یک سرمایه‌ گذار باید واقع بین و صبور باشد.

سرمایه گذاری با دارایی کم

مشاوره برای سرمایه گذاری با پول کم

از جمله روش‌ هایی که به شما کمک می ‌کند سرمایه ‌گذاری با پول کم را شروع کنید، گرفتن مشاوره از کارشناسان و خبرگان این حوزه است. در ادامه این مطلب قصد داریم نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه را در مورد سرمایه‌ گذاری با دارایی کم را با شما در میان بگذاریم.

متاسفانه به دلیل تورم ‌های شدید در کشور ایران، مبلغی که در سال ‌های گذشته می ‌توانستید با آن ها کارهای بزرگی بکنید، امروزه بسیار ناچیز و بی ‌استفاده شده ‌اند اما، شما باید قادر باشید با همین مبالغ کم نیز علاوه بر اینکه ارزش سرمایه خود را حفظ می ‌کنید از آن انتظار بازدهی نیز داشته باشید.

برای مثال تصور کنید که شما امسال می ‌توانید یک کالا را با قیمت ۱۰ میلیون تومان خریداری کنید اما، با شرایط حال حاضر تصور اینکه همین کالا را بتوانید در سال آینده با قیمت ۱۰ میلیون تومان خریداری کنید بسیار دور از ذهن است. ما می ‌خواهیم به شما روشی را آموزش دهیم که شما بتوانید ارزش پول خود را حفظ کنید و بتوانید همان کالا را با مقدار پولی که سرمایه ‌گذاری کرده‌ اید و ارزش آن حفظ شده است نیز در سال آینده خریداری کنید.

سرمایه گذاری با پول کم متناسب با تورم

ساده‌ ترین راه برای حفظ کردن ارزش پول در ایران این است که سرمایه خود را به نسبتی که قیمت اقلام و کالاها تورم پیدا می ‌کند رشد دهید؛ البته، باید به این نکته اشاره کنیم که در شرایط تورمی قیمت تمامی کالاها به یک نسبت رشد نمی‌ کند و همین موضوع باعث می ‌شود که مشکلاتی به وجود بیاید، برای حل کردن عدم رشد قیمت‌ ها به یک اندازه، شما باید سبد سرمایه‌ گذاری داشته باشید تا بتوانید از هر موجودی، میزان متفاوتی سود کسب کنید و در نهایت به یک میانگین مورد قبول برسید.

نکته سرمایه ‌گذاری با پول کم

نکته مهم سرمایه گذاری با دارایی اندک این است که شما باید پول خود را به گونه‌ ای سرمایه‌ گذاری کنید که دارای نقد شوندگی بالایی باشد. این موضوع که سرمایه شما با چه سرعتی می‌ تواند به پول نقد تبدیل شود حائز اهمیت است. همچنین باید قیمتی که در زمان نقد شوندگی به آن دسترسی پیدا می ‌کنید را نیز لحاظ کنید. برای مثال اگر بخواهید یک واحد مسکونی را تنها طی چند روز کوتاه به پول نقد تبدیل کنید، می‌ توانید آن ملک را ۲۰ درصد زیر قیمت بفروشید.

 

راه ‌های سرمایه ‌گذاری با پول کم و نقد شوندگی بالا

  • اولین راهی که نقد شوندگی بسیار بالایی دارد، استفاده از سپرده ‌های بانکی است. شما می‌ توانید دارایی خود را در بانک به صورت سپرده سرمایه ‌گذاری کنید و سود روزشمار از آن دریافت کنید. در این حالت می ‌توانید با نقد شوندگی بسیار بالا به اصل سرمایه خود دسترسی داشته باشید.
  • دومین راه سرمایه ‌گذاری با پول کم و نقد شوندگی خوب، تبدیل کردن دارایی به ارز، طلا و سکه است. با این روش می‌ توانید هر زمان که به دارایی خود نیاز داشتید به صرافی‌ها و طلا فروشی‌ ها مراجعه کنید و سرمایه خود را نقد کنید.
  • سومین راه سرمایه ‌گذاری با پول کم و نقد شوندگی متوسط، خریداری سهام و اوراق بهادار است. در شرایط ایده آل بازار، که امکان خرید و فروش وجود دارد و شما نیاز ندارید در صف‌ های خرید و فروش منتظر بمانید، با فروش سهام می‌ توانید طی دو روز کاری، به دارایی خود دسترسی داشته باشید.
  • چهارمین راه سرمایه ‌گذاری با پول کم که به طبع نقد شوندگی کمتری نسبت به خرید سهام و اوراق بهادار دارد، خرید کردن تجهیزات، اجناس و مواد اولیه است. که در این صورت مطمئناً باید برای پیدا کردن مشتری مدت زمان زیادی را تحمل کنید تا خریدار مناسبی پیدا کنید.
  • پنجمین راه سرمایه ‌گذاری با پول کم، خرید کردن املاک و مستغلاتی است که گاهی اوقات می‌ توانید با قیمت مناسبی آن ها را خریداری کنید اما، دقت کنید که برای فروش آن ها با قیمت مناسب گاهی نیاز است که ماه‌ ها صبر داشته باشید.

سرمایه‌ گذاری با پول کم در مسکن

امروزه خرید زمین و مسکن برای بسیاری از افراد ساکن ایران به یک رویا تبدیل شده است و کمتر کسی می ‌تواند با پس‌ انداز خود یک ملک و یا یک زمین بخرد. از طرفی خرید ملک یک سرمایه ‌گذاری با ریسک بسیار پایین است اما با پول کم امکان آن وجود ندارد، برای رفع این مشکل به تازگی صنددوق سرمایه ‌گذاری املاک و مستغلات ارزش مسکن، به بازار سرمایه معرفی شده ‌است که افراد می‌ توانند با مبالغ بسیار کم نیز واحدهایی از آن را خریداری کنند و در نتیجه اندکی سهم در رشد قیمت بازار مسکن داشته باشند.

برای این کار لازم است تا افراد کد بورسی داشته باشند و به همین منظور باید در یک کارگزاری ثبت نام کنند. پس از ثبت نام با استفاده از سامانه کارگزاری، باید عبارت ارزش مسکن، را جستجو کنند و سپس به میزان پولی که دارند سهم بخرند.

سرمایه گذاری با درآمد کم در بازار مسکن

سرمایه ‌گذاری با پول کم در سهام صندوق طلا

امروزه خریداری کردن سکه، نیم سکه و حتی ربع سکه نیز به مبالغ بسیار بالایی نیاز دارد و با مقدار اندکی پول نمی ‌توان آن ها را خریداری کرد. به همین جهت بهتر است باز هم به روش سرمایه ‌گذاری با دریافت کد بورسی، به سامانه کارگزاری خود مراجعه کنید و از بازار سهام، سهام صندوق‌ های طلایی که در بازار بورس فعال هستند را خریداری کنید.

سرمایه ‌گذاری با پول کم در صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری

اگر میزان دارایی شما مبلغ قابل توجهی نیست، راه دیگری که پیش رو دارید سرمایه ‌گذاری در بازار سرمایه است. سرمایه ‌گذاری و خرید و فروش مستقیم در بورس به افرادی که تجربه کافی در این زمینه ندارند پیشنهاد نمی ‌شود؛ زیرا، ممکن است هیجانی رفتار کنند و تمامی دارایی خود را از دست بدهند. در عوض روش‌ های غیر مستقیم سرمایه ‌گذاری مانند صندوق سرمایه ‌گذاری به شما کمک می ‌کند که ریسک کمتری را متحمل شوید و بازدهی بیشتری از سرمایه خود داشته باشید.

این صندوق‌ ها معمولاً توسط افراد خبره و کارشناس اداره می‌ شوند و با سرمایه ‌های اندکی که از افراد مختلف جمع آوری می‌ کنند مبلغ زیادی را به دست می‌ آورند. دیگر مزیت این صندوق‌ ها ضمانت نقد شوندگی بسیار بالایی است که دارند. شما در زمانی که بازار در حالت رکود به سر می ‌برد نیز می‌ توانید پول خود را از صندوق خارج کنید. برای مطالعه بیشتر در زمینه این نوع سرمایه گذاری، پیشنهاد می کنیم کتاب صندوق های سرمایه گذاری از انتشارات آراد کتاب را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری با درآمد کم در بورس

سرمایه ‌گذاری با پول کم در صندوق ‌های سهامی

این صندوق ‌ها ۷۰ درصد از دارایی خود را در بازار سهام سرمایه ‌گذاری می‌کنند و مابقی آن را در جایی سرمایه ‌گذاری می ‌کنند که دارای درآمد ثابت باشد. بازدهی مورد انتظار شما از صندوق‌ های سهامی باید متناسب با شاخص بورس باشد در نتیجه، این صندوق ‌ها متناسب با بازار سرمایه، دارای ریسک هستند. اما از آنجایی که افراد متخصص آن ها را اداره می ‌کنند، ریسک آن ها کمتر از سرمایه ‌گذاری به روش مستقیم است. البته دقت کنید که باید سرمایه ‌گذاری در این روش به صورت بلند مدت باشد.

سرمایه ‌گذاری با پول کم در صندوق‌ های مختلط

اگر بخواهید دارایی خود را جایی مابین صندوق ‌های سهامی و صندوق ‌های با درآمد ثابت سرمایه ‌گذاری کنید، صندوق‌ های مختلط به شما پیشنهاد می‌ شود. می‌ توانید سرمایه ‌گذاری با پول کم و ریسک کمتر نسبت به صندوق‌ های سهامی را در صندوق‌ های مختلط داشته باشید.

سخن آخر

سرمایه ‌گذاری با پول کم موضوع بعید و دور از ذهنی نیست و امروزه با وجود صندوق‌ های سهامی مختلف و بازار سهام برای بسیاری از افراد امکان ‌پذیر است. اگر جز افرادی هستید که می ‌خواهید ریسک کمتری را با پول کمی که در اختیار دارید بپذیرید، پیشنهاد می ‌کنیم که از سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ها استفاده کنید. افرادی که تحمل ریسک آن ها اندک است می ‌توانند از صندوق ‌های با درآمد ثابت استفاده کنند که سود بیشتری را نسبت به سرمایه ‌گذاری در بانک برای آن ها به وجود خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *